Alla inlägg under april 2007

Av Torsten Lindskog - 25 april 2007 15:59

Bo Dahlboms föreläsning "Makten över framtiden" satte in tekniken på trevligt sätt ur historisk aspekt och gav en bra plattform för framtidsfrågor. Jag kan dock inte hålla med honom om synen på skolan. Vi är trots allt styrda av direktiv i form av olika styrdokument. Kanske skolan idag är bäst för de små barnen som påstods. Jag kan hålla med honom att situationen för de nya svenskarna särskilt måste förändras. Kopplingen till vårt skolhus, ritat av den kände arkitekten Asplund, och gårdagens industribyggnader som kolosser fick mig att tänka på att våra fönster sitter så högt upp att man inte kan se ut. Man fick inte distraheras av livet utanför....

Jag antog hans uppmaning : "Lärare skall vara tillgängliga på chatt och mejl." såtillvida att jag starta en blogg tillsammans med min klass 9E. Tanken är att redovisa ett arbete i genetik....

Du kan hitta bloggen på http://kjtorsten.blogspot.com

Senare på dagen diskuterades att arrangera en mobiltelefonfestival. Det är säkert tidsenligt och lät väldigt intressant och roligt. Kanske jag måste köpa en mobiltelefon i alla fall?!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards